~ngeeeeeeeeeeeeeeeeeee ^.^~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 31

mungkin sampai situ ajalnya

salam
xtau nk mulakan dari mane cume ntahla kdg2 terfikir kita x tau ape yg bkal jd pd kita 2 tahun akan dtg, bahkan 2 jam atau 2 minit sekalipn..mcm tu jgak dgn ape yg berlaku harini

hari ni (30/08/2010) aku mulakan hari agak lewat memandangkan da mcm dapat penyakit insomnia plak..pkul 2,3 pagi baru leh tdo..2 yg kdg2 terljak spi matahari terpcak atas kepala..
dduk umah, mengadap fb n blog..pastu keluar dngn anis ke k-mall. hajat hati nk cari brooch utk raya. tp kdainye 22p plak. pastu ke aked mua mau amk baju raya plak. tp npaknya arini pn mmg ari x ckup baik wat aku..akak tailor 2 x siapkan lg bajunya. jnj siap arini, aku bg mase 2 bulan kot..adeh..nila org Melayu..xleh d bg kepercayaan lgsung

lepas tu aku ke ekspo kat tanjung nk cari shawl cotton, jpe tu jpe tp nasib xbaik jgak tgal kaler yg x menarik minat aku. kemudian ke baitulmal.dapatla grabbed 2 elai, 2 pn besa tp aku nk jgak *dgil kan aku..nafsu shawl membuak2 plak bulan puasa nie*

ntah cmne, ngah2 msej abe bgtau aku baru je abeskan rm20 beli shawl n hajat ati nk mnx duit kat dy..katenye mak dy da msuk wad bersalin..*yup, mak abe masih mengandung lg*
aku gembira sgt abe bakal dapat adk..mungkin nanti ank kami umurnya lbh kurang kan mcm adk abe..tp x spi sejam abe msej..katenye adiknya x sempat nk melihat dunia..meninggal dunia lepas dilahirkan..ati aku tibe2 rse sedih sgt2..sngat2, rse sebak nk menangis..teringt kat mak abe mse aku jpe konvo awal2 bulan..sihat lg maknye, bersemngat wlaupun ngah sarat mengandung bawak budak mase tu

tp ntahla.mungkin itu ketentuanNya yg telah diaturkan. hanya kesabran, redha dengn ape yg berlaku. aku tau pe perasaannya ank yg dikandung 9 bulan tinggalkan ibunya dalam keadaan yg masih suci dan x sempat menikmati alam dunia..mungkin ade hikmahnya yg telah ditentukan..aku yakin ade hikmahnya..moga abe sekeluarga tabah menghadapi dugaan ini terutamanya dalam bulan yg mulia ini..

Al-Fatihah buat adik abe..MOHD SYAKIRIN

No comments:

Post a Comment