~ngeeeeeeeeeeeeeeeeeee ^.^~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Friday, August 12

Berpisah itu lebih baik dari mempermainkan perasaan org

Salam. Dah agak lama rupanya x update blog nie sebab aku percaya kalu aku update pn rsenye tak ada pn yang nk membaca melainkan stalker semata2..haha~
Entri kali ini cuma nak menyentuh sikit mengenai perasaan. Aku dah banyak tengok dalam kes2 percintaan ni, ada yang lebih suka mendiamkan diri, berlaku curang belakang pasangan masing2 tanpa ada rasa nk berterus terang je pada pasangan tu kan? Betul tak?

Dulu, aku selalu ingt manusia ni prinsipnya sama. Setia pada yang satu, tak kirala belum ada ikatan sah atau tidak asalkan masing-masing dah setuju utk bagi sepenuh komitmen pada pasangan masing2. Tp sebenarnya aku silap, ada manusia yang rasakan apa salahnya dorang mencari yang lebih baik sebelum berkahwin. Cuba dapatkan yang lebih baik dari apa yang ada. Jadi, tak semua orang ada prinsip yang agak kolot mcam aku yang pentingkan kesetiaan 100% dalam hubungan.
Tp Cuma 1, kalu itu yang prinsip korang gunakan, apa salahnya terus terang? Apa agaknya perasaan korang kalu berada pada tempat pasangan yang diperlakukan macam tu? Perasaan seperti barang simpanan. ‘kalu ko layak utk aku, aku ambil ko, kalu x, maafla..bye2!!’

Korang nk ke pasangan korang rasekan mcm tu pada korang? Pada aku, agak zalim bila pasangan kita rase mcm tu. Rasa diperlakukan macam bola. Kalu nak, kejar..xnk, xpyah, wat dunno sudeh~

Pointnya kat sini, terus terang je kalu korang rsekan dy tu x sesuai dengan korang. Tak menepati kriteria yang korang nakkan. Tak kaya, tak romantik tp semua orang tak sempurna kan?? Jgnla main2 kan perasaan org. dah kantoi, baru nk ngaku. Kesianla..tlongla ya, ade perasaan timbang rsa sikit pada org lain. Biarla org lain tak bertimbang rasa pada kita, sekurang2nya kita lebih baik dr mereka. Jgnlah main2 perasaan org sebb bnd tu semua akan diblas jgak. Kalu tak didunia, Akhirat akhirnya.
Tu jela yang aku update kali ni selepas berbulan2..bagus kan?? :P
Okla..selamat berpuasa..selamat berbuka puasa dan selamat menyambut lebaran pada semua yang beragama Islam dan tak berpuasa ok? :)
Ingt ye, bertimbang rasa sesama manusia :)

1 comment:

  1. wahhh!paten!lama gile xupdate belog..haha
    kte pon baru je terbaca blog awk ni..:)

    ReplyDelete