~ngeeeeeeeeeeeeeeeeeee ^.^~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Sunday, March 13

tunang..kawin..itu da jadi topik hangat!!

bosan
bila topik tunang, kawin bertebaran dengan meluasnya dalam fb mahupun dalam kalangan mchik, rakan2 dan juga keluarga

bosan
sebab orang lain sebaya aku
sibuk bertunang, sibuk buat persiapan nk melangsungkan perkahwinan
bahkan ada yang da selamat pun mendirikan masjid
menjadikan tanggungjawab bertambah satu lagi

bosan
sebab aku belum smpi tahap tu
sebab aku dan dia belum mampu utk smpi tahap tu
kami x ade sumber kewangan yg kukuh
da setahun grad tp keje tetap pn xde
kerja pn xade..mcm mane nk bertunang? nk kwin bagai??

ahh..napela saat2 mcm nie aku ckap pasal kwin, pasal tunang?
bukan ke aku sendri ckap dngn dy, aku x bersedia
dan
aku rela tunggu dy, tgu spi kami berdua betol2 bersedia

mungkin ni semua akibat terlalu byak mendengar khabar
dan menonton gmba2 pertunangan dan perkahwinan
rakan-rakan sebaya...

ah abaikan!
yg penting kami tahu matlamat kami
kami tahu mana yang lebih penting utk didahulukan
harap-harap tak ade ujian besar dtg menduga
harap-harap kami dapat menghadapi cabaran,ujian dan dugaan yg dtg menjelma

harap-harap
harinya akan tiba 1 hari nanti
tak perlu gopoh..x perlu kecoh
memadai iringan doa dalam setiap solat
moga hubungan ini akhirnya dapat terjalin dalam ikatan yg sah

harap-harap macam tu lah..
Amin..Moga Allah merahmati atas setiap yg kami lakukan.. :)


abah!! tlong sponsor kami kawin boleh???

No comments:

Post a Comment