~ngeeeeeeeeeeeeeeeeeee ^.^~

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Monday, March 21

PTD assessment centre :)

19-20hb lepas (semalam), selama 2 ari aku pegi ke PAC utk jwtan PTD..selepas berjaya melepasi saringan pertama x silap bulan 11 yg lepas. pengalamn yg agak berharga. yg x smua orang dapat sbb bukan 1 bnda yg senang ye nk lepas exam PTD nie..utk zon selatan je, hanya 100 lbh (tny urus setia kat situ) yg berjaya. tp cuma lbh kurang 82 org je yg hadir. rsenye beribu jugak yg amk sbb smuanya dtg dr negeri Melaka, N.Sembilan dan Johor. tp yg lepas cuma sikit je bilangannye. agak bangga jugak sebab berjaya lepas wpun baru pertama kali amk xm nie..

wpun pengalamn yg aku dapat agak berharga tp rsenye emm ntahla..pengalamn yg agak memalukan sbb dalam 1 aktiviti tu, aku agak tergamam mse present in English selama 5 min. mse tu xtau da kepala fkir ape.ayat dalam BI pn lintang pukang, mlut main ckap je n x pk pape..agak memalukan, bcause mostly, yg hadir smua yg agak fluent dalam BI. mreka sgt lancar dalam berbahasa Inggeris. agak down kat situ.

ade byak aktiviti yg kne tempuh. discussion in grup, berlari 2.4km, aktiviti inovasi dan ade lg 3 aktiviti yg lain. tp sedar tak sedar, 2 ari da berlalu. tgok2 da abes smua aktiviti. harapan? emm x mengharap ape2 sbb bukanla nk merendahkan dri atau menghina dri sndri tp kite sndri tahu kan kite layak ke x utk ssuatu tu. jd aku x menaruh apa-apa harapan, sebab aku takot kalu meletakkan harapan yg tgi, nanti kecewa.. jd sekarang kne berfikiran +ve, fkir bahawa ini smua dapat memberi pengalaman yg org lain agak ssah nk dapat. sekurang-kurangnya kita tahu dimana keselahan kita kan.

jd pd smua rakan-rakan yg bersama-sama dalm PAC tu, semoga anda semua berjaya melepasi peringkat kedua nie. ianya peluang yg amat berharga dan x smua org bleh dapat. good luck smua.. dan jugak, semoga berjaya menjdi seorang PTD yg berdedikasi, ikhlas sebagai seorang penjawat awam dalam berkhidmat utk negara..jauhi RASUAH..RASUAH MUSUH NEGARA!

No. badan saye..agak2 bertuah ke no nie? kite tgu dan lihat jela nanti ye. :)


keadaan dalam bilik..sgt selesa dan sgt bersyukur.melampau kan dapat blik yg best mcm nie..kalah pegawai2 yg dtg kursus..hehe..act saye dan roomate antara peserta yg agak lewat mendftar. blik yg septutnya meltakkan peserta2 PAC ni da pnuh, jd mereka bg kami blik lain.Adela lbh kurang 20 org yg dapat blik mcm nie..tuah bdan ;)

ade rupa je seorang PTD?? rse cm x lyak..ah!! mmg x lyak..erk~

okla..smpi sini je postnye..doa2kan saye berjaya lepas peringkat PAC ni ye..kalu lepas dapat mara ke peringkat interview plak..aduh lg dup dap jantungnyee :(

p/s : PTD stand for PEGAWAI TADBIR DAN DIPLOMATIK. :)

2 comments:

  1. PTD-ingatkan PENTADBIR TANAH DAERAH
    p mane2 ade driver bwak woo,,,

    ReplyDelete
  2. hello beautiful PTD..hee...

    ReplyDelete